For NGO’er, civilsamfundsorganisationer og medlemsorganisationer
Interessevaretagelse
Netværk for interessevaretagelse
For NGO’er og civilsamfund
Der findes en overflod af sager i civilsamfundet, der både er vigtige og gør en stor forskel – sager, som politikere og embedsmænd dagligt skal forholde sig til og vælge imellem. Så hvordan får du lige netop din sag prioriteret?
Netværket henvender sig til dig, der arbejder med at fremme en dagsorden eller rammevilkårene for en NGO, interesseorganisation, forening, fagforening eller lignende.
Sammen med ligesindede fra civilsamfundet kommer du igennem teoretiske oplæg og praktiske råd. Du kommer du til at arbejde med at kortlægge interessenter, diskutere forskellige strategier til forandring, skærpe argumentationen og tilpasse den forskellige modtagere. Kort sagt kommer du til at lære at få andre til at se, at løsningen på dit problem også er løsningen på deres.
Indhold
Et års medlemsskab inkluderer fem netværksmøder med fuld forplejning. Eksterne oplægsholdere vil undervejs give deres perspektiv på dagens emne. Der er en litteraturliste til kurset, men det er ikke en forudsætning for at følge netværket, at man læser alle teksterne.
Der er opstart af nye netværk i februar og september
- 1. møde: Map det politiske kort
- 2. møde: Strategier og forandringsteori
- 3. møde: Timing
- 4. møde: Forhandling og argumentation
- 5. møde: Temaet vælges sammen med deltagerne
Hvad siger deltagerne?
Vi fik dejligt konkrete forslag og løsninger til små NGO’ers udfordringer. Man kan mærke, at underviseren kender og forstår vores situation.
Pernille Agerbæk, Muhabet
Pris: 9.895 kr. ex moms for et års medlemsskab og fem netværksmøder. (50% rabat til yderligere deltagere fra samme organisation).
Medietræning
Medietræning for fagnørder
For hold på 5-15 deltagere
Det er ikke nok at komme i medierne, hvis ikke jeres budskab bliver leveret klart og tydeligt. Journalistens behov for at gøre stoffet nyhedsegnet kan afspore jeres faglige formidling
Kurset henvender sig til de faglige medarbejdere eller eksperter i en organisation, NGO eller lignende,
der skal kunne repræsentere deres organisation i medierne. Kurset kan som udganspunkt afholdes for 5-12 medarbejdere, men det er også muligt at lave et større hold, eller at bliver kontaktet, når der er et åbent hold.
Indhold
Med en blanding af små oplæg og en masse praktiske øvelser klæder kurset faglige eksperter på, fra den første kontakt med journalisten til opfølgningen bagefter. Du lærer at forstå, hvordan journalisten arbejder, hvordan du bedst forbereder dig til et interview, hvordan du tager kontrol over interviewsituationen og hvordan du holder fokus på dit budskab hele vejen igennem. I de praktiske øvelser får du mulighed for at afprøve det hele.
Undervisere: Karl Johnsen og Rasmus Visby
Pris: 24.750 kr. ex moms for hele afdelingen (max 15 personer).
Medietræning
Medietræning for medievante
Personlig sparring
En interviewsituation er hver gang en unik mulighed for at styrke dit og din organisations brand. Udnytter du det til fulde?
Medietræningen henvender sig til talspersoner, politikere, ledere eller andre der tegner deres organisation eller virksomhed i offentligheden.
Du vil få personlig retorisk, træning, stemmetræning, medie og budskabstræning af to rutinerede konsulenter i et fortroligt rum med fokus på læring og udvikling.
Indhold
Undervisningen tilrettelægges efter dine behov, men kan for eksempel fokusere på at:
- Få større udtryk i din stemme
- Styrke dit kropsprog og din mimik
- Få budskabet igennem
- Tage styringen i interviewsituationen
- Skabe din egen metafortælling om dig eller din organisation
- Kommunikere i kriser
Hvad siger deltagerne?
Det Karl og Nikolaj tilbyder, er et særligt og trygt rum, hvor man kan få lov til at afprøve sig selv og udvikle sig. Karl giver konkrete og brugbare råd og sørger for at de bliver trænet. Det giver hurtige mærkbare fremskridt. Man kan nå langt på en formiddag. Jeg fik trænet, hvordan jeg bruger min stemme og min timing og mit sprog. I dag er de små stemmeøvelser, som tager 1½ minut blevet del af min forberedelse, når jeg skal holde tale, give interview eller gå ind i et vigtigt møde.
Vivi Nøhr, politiker
Pris afhængigt af forløb. Aftales efter et indledende møde, hvor vi tilrettelægger et forløb.
Strategisk kommunikation
Kommunikations-strategi
Få mere ud af jeres kommunikation
For mindre organisationer er en kommunikationsstrategi ikke en luksus, men et helt afgørende styringsredskab, der sikrer den bedst mulige brug af ressourcer. Men i små organisationer kan det være svært at finde tiden til at få udarbejdet en strategi
Dette forløb henvender sig til mindre organisationer. På en strategidag sammen med relevante personer i organisationen (for eksempel bestyrelse, sekretariat, repræsentanter for brugere, modtagere, frivillige mfl.) lægger I sammen med en rutineret facilitator fundamentet til en kommunikationsstrategi med fokus på at udnytte organisationens ressourcer og muligheder bedst muligt.
Indhold
I løbet af strategidagen introduceres en række værktøjer, for at åbne de strategiske diskussioner og visualisere hvilke muligheder jeres organisation har.
Ca. 5 timers workshop. Forberedende og afsluttende samtaler med fx sekretariatsleder, kommunikationsansvarlig eller bestyrelsesmedlemmer, der sikrer, at I kommer godt i gang, og har en plan for hvordan I kommer mål.
Pris: kr. 19.500 ex moms.
Kursuskatalog målrettet NGO’er, civilsamfund og medlemsorganisationer
Her kan du finde kurser om frivillige, medlemshvervning, sociale medier, kommunikation og interessevaretagelse. Kataloget er nøje sammensat i samarbejde med Katrine Thielke, Christian Sophus Ehlers og Malte Warburg med øje for de særlige behov og udfordringer som NGO’er, civilsamfund og medlemsorganisationer har.