Karl Johnsen
Med syv års erfaring fra Christiansborg kender jeg den politiske proces indefra. Jeg har yderligere 10 års erfaring med kommunikation, branding, presse, kampagner og interessevaretagelse i en række NGO’er, medlemsorganisationer og det private.
Nu hjælper jeg medlems- og interesseorganisationer, ngo’er, små virksomheder og mange andre med deres strategiske kommunikation, interessevaretagelse og medie- og budskabstræning.
Jeg er uddannet i kommunikation fra RUC og IT-universitetet med fokus på blandt andet målgrupper og segmentering, kampagner, visuel kommunikation og brand.
*
Samarbejder
Budskabstræning
Få et forløb med medietræning og budskabstræning skræddersyet til dig (eller til teamet), som styrker dig som talsperson og får dine budskaber overbevisende ud til omverdenen. Du lærer at sætte rammerne og retningen for din kommunikation. Vi styrker dit budskab med retoriske værktøjer, du lærer at bruge din stemme aktivt og strategisk og du former en metafortælling, som kan blive en del af dit brand.
Forløbet i en-til-en medietræning er et samarbejde med Retorikfirmaet.
Nikolaj Ottosen-Støtt er retorikfirmaets retoriske chef og er en erfaren underviser og kommunikationsrådgiver. Han er kandidat i retorik og underviser også på Københavns Universitet.
Medietræning kursus – få budskabet igennem
På et heldagskursus arbejder vi med at styrke flere medarbejdere som talspersoner, så jeres budskab står klart. I får styr på alt det praktiske og vi hjælper med at vinkle og finde ind til kernen i jeres budskab, så I bliver klar til at få det optimale ud af en medieoptræden.
På kurset deltager også tidligere DR redaktør og tilrettelægger Rasmus Visby. Rasmus er i dag selvstændig konsulent i firmaet Visby.dk, hvor der indgår medieproduktion, arbejde med kommunikationsstrategi og pressehåndtering. Ofte kombineret med strategi- og ledelsesudvikling.
Brand og visuel kommunikation
Det visuelle udtryk er en uadskillelig del af kommunikationen. Derfor kan der være behov for at justere den visuelle identitet, så den afspejler og understøtter organisationens øvrige kommunikation. Det nytter ikke noget, at man gerne vil fremstå professionel, hvis ens visuelle identitet ikke er det. Eller at man ønsker at udtrykke åbenhed og tilgængelighed hvis man har et logo der udstråler det modsatte.
Tobias Frost er en erfaren grafiker der blandt andet har lavet kampagner, visuelle identiteter og logoer.
Ved en gennemgang af jeres visuelle identitet, identificerer vi sammen med jer, en række kerneværdier som identiteten skal afspejle og derefter går vi systematisk til værks, indtil vi har et udtryk der understøtter jeres værdier og strategiske kommunikation.